Föreningen bildades 1971. F.n. är vi 29 aktiva medlemmar, 12 damer och 18 herrar, alltifrån nybörjare till svenska mästare/mästarinnor och innehavare av gamla svenska rekord. Dessutom har vi ganska många passiva medlemmar, som ofta är med på våra trevliga resor.

Vi träffas varje torsdag förmiddag, bowlar och har trevligt. Vi har interna tävlingar som Stegen och Cupen, dessutom spelar vi förstås KM. Utbyte med andra klubbar har vi i form av klubbmatcher. Dessutom deltar vi med ett 8-mannalag i Veteranligan med matcher i Jakobsberg, Sollentuna, Enköping, Upplands Väsby, Norrtälje, Täby och förstås i Sundbyberg.

Då och då deltar vi i tävlingar i till exempel Västerås, Örebro, Norrköping, Eskilstuna eller Uppsala. Resan kombineras ibland med någon annan aktivitet på respektive ort.

Sundbybergs Bowlinghall är vår trivsamma hemmahall.